MFT Meets the Envelope Punch Board

{For the MFT Countdown Post please scroll down a bit, thank you}

Hee hallo en goedemorgen. Vandaag even wat extra's in de vorm van een tutorial. Regelmatig krijg ik vragen per mail/"live" over de Envelope Punch Board; hoe bereken je de maten als je een doosje wilt maken met kleine kaartjes erin? Voor mij was dit in het begin ook nogal puzzelen totdat ik deze handige link van The Crafty Owl ontdekte, super makkelijk te berekenen! Dus, voor jullie een handleiding hoe ga je te werk met deze tool.

Ik ben begonnen met kaartjes van 9 cm x 9 cm te maken, 3 stuks gesneden uit MFT Sweet Tooth Cardstock op formaat 9 cm x 18 cm gerild en dubbelgevouwen.

Uiteraard met één van de allernieuwste Die-namics, de Gerbera Daisy Die-namics. Prachtige bloem om op te bouwen van MFT Sweet Tooth Cardstock en vellum. De tekst komt van Essential Sentiments stempelset. Het gebruikte design papier is van Echo Park Paper- Capture LifeTouw is Hemp Cord

Okee, daarna heb ik de gegevens ingevuld in de vakjes die je ziet op de Box Buster. Voor het gemak heb ik Inches genomen althans ik vind het vaak iets makkelijker te berekenen maar zoals je ziet kun je ook heel goed met cm werken. Omdat je altijd wel iets ruimte om je kaartjes wilt hebben in het doosje heb ik de maat aangehouden van 3 3/4"  x 3 3/4"  Inch met een hoogte van 1" Inch.


Paper Size word aangegeven en is in dit geval 7 5/8" x 7 5/8" Inch. Snijd dit uit MFT Sweet Tooth Cardstock


Nu zie je First Punch, 3 1/8 dus leg je papier tege het aangegeven 3 1/8 op je Punch Board, ril en pons


Schuif je papier door tot de aangegeven Second Punch 4 1/2 op je Punch Board, pons en ril


Schuif je papier nu zo dat de reeds geponst en gerilde kant onderaan komt. Je ziet dit ook op de aangegeven tekening "Second Edge To Punch" pons en ril op 3 1/8" Inch


Pons en ril op 4 1/2" Inch


Nu draai je papier naar de "Third Edge To Punch"Schuif je papier zo dat de al gerilde lijn langs het uitstekende licht grijze puntje van het pons gedeelte ligt. (Je kijkt niet meer naar de getallen op je punch board!)



Ril en Pons


Doe dit ook bij de tweede gerilde lijn, ril en pons


Schuif nu door naar de "Fourth Edge Tot Punch" en leg je papier weer langs de eerst gerilde lijn. Ril en pons


Doe dit ook bij de tweede gerilde lijn, ril en pons


Uiteindelijk ziet je cardstock er zo uit. Niet alle gerilde lijnen zijn helemaal doorgetrokken maar dat is in dit geval niet erg belangrijk omdat je ze inknipt.


Knip de flapjes in zoals op de foto,tegenovergesteld. Vouw alle rillijnen.


Nu vouw je het doosje in elkaar, lijm de kleine flapjes vast.


Leg de kaartjes erin, vouw dicht en maak er een mooie wrap omheen.


Close-up kaartje :o)

Ik hoop dat ik jullie met deze Envelope Punch Board tutorial iets op weg heb kunnen helpen. Kom je er toch niet helemaal uit, mail mij gerust inge.groot@hotmail.com of kom 28 Mei naar mijn inloop/free style ochtend. Info hierover kun je hier vinden.

Ik wens jullie allemaal een héle fijne en gezellige dag!
Inge

   

16 opmerkingen

  1. What a beautiful box of cards such a special gift

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig geschenk is dit.
    Super!

    groetjes, Durvina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super dit ga ik zeker een keertje doen
    bedankt dat je het wilde delen.
    groetjes rian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super bedankt voor deze handige link, en duidelijke uitleg. Ik ga hier snel mee aan de slag.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal duidelijk nu, kon niet beter.Toch deden we de tweede pons en ril met de scoreline en draaide hem niet half om, zo zie je maar, deze foto´s zijn goud waard,.Ons doosje is wel af gekomen en niet aan te zien dat we het verkeerd deden, maar toch kennelijk wel, we snapten het verschil ook niet goed. Het is een geweldige tutorial meid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja wat 'n super link is dit! Gave tutorial Ing! Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inge, stunning! Thank you for the tutorial on the box too!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is dit mooi zeg! En wat een geweldige tutorial, maar ik ga 'm lekker live in jouw workshop volgen!!
    Groetjes, Mariken

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Love how the daisies are so 3D! Great look!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Love all your cards they are just beautiful , thx for the inspiration .

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gaaf!! Hele leuke tutorial en wat een schattige kaarten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I have the box thingie. I should maybe use it? Gorgeous work.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fantastic cards and box! LOVE the colors and pretty designs. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. I love the white flowers. I wouldn't think to just leave them white, but they look stunning.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. I love what you've done with the gerbera daisy...especially the use of the silver thread as a highlight element!

    BeantwoordenVerwijderen

Back to Top